In de mindfulnesstraining leren gaan we er steeds van uit dat zolang je ademt, er meer goed dan verkeerd aan je is. Ongeacht hoe ziek of wanhopig je je op een bepaald moment ook mag voelen.

Als je je capaciteiten voor groei en heling wenst te mobiliseren en de touwtjes van je leven op een nieuwe manier in handen wilt nemen, zal een zekere inspanning van jouw kant nodig zijn. Tijdens de training merken we wel eens dat het volgen van het stressreductie-programma MBSR soms stress genereert… Ik leg het wel eens uit met het beeld dat je soms een brandje moet stichten om een andere brand te doven.

Er bestaan géén medicijnen die je immuun maken voor stress en pijn of die op een magische manier de problemen in je leven oplossen. Het zal een bewuste inspanning van jouw kant vragen om te gaan bewegen in een richting van heling, innerlijke ruimte en welzijn. Dit betekent dat je gaat leren werken met diezelfde stress en pijn als waar je aan lijdt.

De eerstvolgende 8-weekse online training start 26 mei, op de dinsdagmiddagen, steeds van 13.00 tot 14.30 uur. De data zijn:
  • 26 mei
  • 2, 9, 23 en 30 juni
  • 14, 21 en 28 juli
  • de extra live bijeenkomsten zijn op:
    • dinsdag 16 juni van 13.00 uur tot 15.00 uur
    • dinsdag 7 juli 10.00 tot 15.30 uur de oefendag
  • deze training wordt gegeven door Ronald de Caluwé
  • de extra live bijeenkomsten zijn in onze zaal aan het Jean Monnetpark 43, 7336 BB Apeldoorn (route)
  • meer info en inschrijven via de e-training website
De eerstvolgende 9-weekse offline groepstraining start na de zomer…
  • I.v.m. de coronamaatregelen is het niet reëel te stellen dat vóór de zomer nog een training kan starten. Het is nl. niet passend om de training halverwege voor meerdere weken te onderbreken voor de zomervakantie.
  • De data volgen, abonneer je op onze nieuwsbrief (onderaan de pagina) als je op de hoogte wilt blijven.

Licht aangepast en vertaald uit Jon Kabat-Zinn, Full Catastrophe Living (Revised Edition): Using the Wisdom of Your Body and Mind to Face Stress, Pain, and Illness