In de mindfulnesstraining leren gaan we er steeds van uit dat zolang je ademt, er meer goed dan verkeerd aan je is. Ongeacht hoe ziek of wanhopig je je op een bepaald moment ook mag voelen.

Als je je capaciteiten voor groei en heling wenst te mobiliseren en de touwtjes van je leven op een nieuwe manier in handen wilt nemen, zal een zekere inspanning van jouw kant nodig zijn. Tijdens de training merken we wel eens dat het volgen van het stressreductie-programma MBSR soms stress genereert
Ik leg het wel eens uit met het beeld dat je soms een brandje moet stichten om een andere brand te doven.

Er bestaan géén medicijnen die je immuun maken voor stress en pijn of die op een magische manier de problemen in je leven oplossen. Het zal een bewuste inspanning van jouw kant vragen om te gaan bewegen in een richting van heling, innerlijke ruimte en welzijn. Dit betekent dat je gaat leren werken met diezelfde stress en pijn als waar je aan lijdt.

De eerstvolgende 9-weekse training start woensdagmiddag 18 september,
steeds van 13.15 uur tot 15.45 uur.
Alle data:

  • 18 en 25 september,
  • 2, 9, 16 en 30 oktober,
  • 13 en 20 november.
  • De oefendag is op woensdag 6 november, van 10 tot ca. 15.30 uur.

Licht aangepast en vertaald uit Jon Kabat-Zinn, Full Catastrophe Living (Revised Edition): Using the Wisdom of Your Body and Mind to Face Stress, Pain, and Illness